نظام تعلیم و تربیت در مجتمع آموزشی ریان نورالهدی
1- ساحتهای تربیت در مجتمع آموزشی ریان نورالهدی
o تعلیم و تربیت اعتقادی
o عبادی و اخلاقی
o اجتماعی و سیاسی
o زیستی و بدنی
o زیباییشناختی و هنری
o اقتصادی و حرفهای
o علمی و فناورانه
2- یادگیری و آموزش در مجتمع آموزشی ریان نورالهدی
o درک و تفسیر پدیدهها و وقایع در موقعیتهای واقعی زندگی
o تقویت روحیه کاوشگری و تحلیلگری دانشآموزان
o قدرت درک و تفسیر هستی و آفرینش
o تعدیل و اصلاح شایستگیهای کسب شده دانشآموز در مسیر یادگیری
o تلفیق دانش نظری و تجربیات عملی در یادگیری
o روشهای فعالانه، تعالی بخش و نوآورانه
o زمینه سازی تولید علم و نوآوری از سوی دانش آموز
o تعامل موثر دانشآموزان با معلم، هم سن و سالان
o بهرهگیری هوشمندانه از فناوریهای نوین آموزشی
3- شاخصهای آموزشی و تربیتی حاکم در مجتمع آموزشی ریان نورالهدی
o باور به حق بودن دین اسلام
o بهرهگیری از دانشهای پایه سازگار با معیارهای نظام اسلامی
o تربیت سیاسی و اجتماعی بر اساس معیارهای اسلامی
o تربیت اقتصادی و مفاهیم اسلامی اقتصاد
o مهارت برای تامین معاش حلال
o رعایت سلامت فردی و بهداشت محیطی
o توجه به ورزش تخصصی و عمومی و تفریحات برای سلامت جسمی و روانی
o تقویت درک هنری بر اساس معیارهای نظام اسلامی
4- ویژگیهای برنامه درسی در مجتمع آموزشی ریان نورالهدی
o متناسبسازی حجم و محتوا با توانمندی دانشآموزان
o رویکرد فرهنگی و تربیت در تولید محتوا و تقویت شایستگیها
o بهرهگیری از روشهای فعال، خلاق و تعالیبخش
o بهرهگیری از تجهیزات و فناوریهای نوین
o توجه به تفاوتهای فردی
o ترویج و تقویت فضای اخلاقی در محیط تربیتی
o فرهنگ اقامه نماز و نماز جماعت
o تقویت انس با قرآن و سواد قرآنی
o تقویت قرائت، حفظ، مفاهیم از سطوح مبتدی تا عالی
o ترویج و نهادینهسازی ولایتمداری، امر به معروف و نهیازمنکر، مهدویت
o آموزش زبان خارجی با رعایت اصل تثبیبت هویت اسلامی- ایرانی
o آموزش حرفه و مهارتهای مورد نیاز جامعه
o تقویت جنبههای تربیتی و اخلاقی بر اساس فرهنگ اسلامی- ایرانی
o تقویت آداب و سبک زندگی اسلامی ایرانی
o تقویت ایمان، بصیرت دینی و دشمن شناسی
o طبقهبندی مقولات و موضوعات تربیتی با مراحل رشد دانشآموزان
o تعمیق و ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب
o افزایش مشارکت خانوادهها در فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدرسه
o تدوین و اجرای برنامه جامع کارآفرینی و مهارتآموزی
o تولید و به کارگیری محتوای الکترونیکی متناسب با نیاز دانشآموزان
o بهرهگیری از روشهای فعال، گروهی، خلاق در آموزش
o بهرهگیری از ظرفیت آموزش غیرحضوری و مجازی مبتنی بر رعایت اصول تربیتی
o استقرار نظام خلاقیت و نوآوری
o اجرای نظام ارزشیابی و ارزشیابی فرآیندمحور در پایههای تحصیلی